Slovensko
Deutsch
Surovine.si - vaš svet surovin in energije
 
Surovine.si - Vaš svet surovin in energije
 
 
PLEMENITE KOVINE
   
 
 
 
 
 
INDUSTRIJSKE KOVINE
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ENERGENTI
 
 
 
 
 
 
 
 
KMETIJSKE SUROVINE
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
PARTNERJI
 
Prvsi slovenski naložbeni srebrnik
 
Elementum, prodaja in nakup zlata, srebra, platine in paladija
 
Kongres plemenitih kovin in surovin
 
 
 
NOVICE - ZANIMIVOSTI - DOGODKI
 
 
INDUSTRIJSKE KOVINE - novice, zanimivosti, dogodki
 
 
 
Kakšno pomoč potrebuje slov. avtomob. industrija
 
 
( 2008-12-04 ) - Vir: Finance
 
 
 

Finance: 4.12.2008

Kakšno pomoč potrebuje slovenska avtomobilska industrija, da bi obstala

Avtor: Mateja Bertoncelj

Prodaja avtomobilov je preveč upadla, da bi našo industrijo, ki je sicer v zelo dobri kondiciji, rešilo le znižanje stroškov - od države pričakuje pomoč pri likvidnosti z garancijami bankam

Nekaj predsednikov uprav velikih slovenskih podjetij iz avtomobilske industrije smo vprašali, kako bi jim država lahko v tej recesiji pomagala. Za kakšno razsežnosti krize gre, je razvidno iz podatkov o upadu prodaje in zmanjšanju števila zaposlenih, ki jih objavljamo ob članku, in podatkov o upadu prodaje avtomobilov.

Pri vprašanju, kako pomagati, so naši sogovorniki zelo enotni. "Sami delamo vse, kar lahko. Znižali smo si plače, skrajšujemo delovni čas, zmanjšali smo število zaposlenih. Zato lahko prosimo za pomoč tudi državo," sta povedala Branko Žerdoner, MLM, in Franc Krašovec, Cimos. Dejala sta še: "Pomagati bodo morali tudi lastniki."

Glavna težava likvidnost

Borut Meh, predsednik uprave Prevent Globala, in Branko Žerdoner, MLM: "Največja težava je likvidnost. Kupci podaljšujejo plačilne roke, banke pa nočejo dati novih posojil. Država nam tu lahko pomaga prek SID banke. Če podjetje lahko dokaže, da je prišlo do zamika plačil in pomanjkanja obratnih sredstev, naj mu bo omogočeno, da po razmeroma preprostem postopku pridobi posojilo pri SID banki."

Fleksibilnejši trg dela za ohranitev zaposlenosti

Vladimir Gregor Bahč, TPV: "Sindikalisti naj vedo - smo na isti barki. Če bi bilo treba, da bi delovni čas s 36-urnega skrajšali na 32-urnega, bi želeli, da prispevke zaposlenim, in sicer razliko med 36 in 32 ur, plačamo delodajalci, država pa naj prispeva plačo za te štiri ure." Borut Meh tu dodaja, da bi bilo treba te štiri ure uporabiti za izobraževanje zaposlenih.

Predlaga tudi, da bi spet uvedli institut čakanja na domu, ki bi bil plačan 70-odstotno. "Lahko se zgodi, da denimo za 14 dni nimaš nobenega naročila. V tem času bi bili zaposleni doma, a to čakanje je treba zdaj plačati stoodstotno." Želijo si tudi, da bi imeli možnosti zamika pri plačilu socialnih prispevkov in vseh davkov, ki jih je treba plačati državi.

Borut Meh predlaga tudi, da bi država obvladovala cene energentov in komunalnih prispevkov ter tu omogočila daljše plačilne roke.

Lažji dostop do sredstev EU

Zaradi dolgih naložbenih ciklov morajo podjetja investirati zdaj, če želijo sodelovati pri proizvodnji novih modelov avtomobilov euro 5, ki se bodo začeli prodajati leta 2012. Če zaradi likvidnostnih težav danes nehajo vlagati v razvoj, čez tri, štiri leta ne bodo imeli kaj prodajati. Še enkrat torej, država bi morala sodelovati pri garancijah za posojila.

Franc Krašovec: "Za financiranje razvojnih projektov bi morala država dati poroštvo bankam, menedžerji podjetij, ki bi dobili ta posojila, pa bi se morali zavezati, da za njihovo vračilo jamčijo z vsem svojim premoženjem. Vodstva morajo pokazati, da verjamejo v projekte, in zagotoviti, da ta denar ne bi poniknil kam drugam." Kot pravi Gorazd Korošec, predsednik uprave Uniorja, je treba poenostaviti tudi postopke za pridobivanje sredstev iz virov EU za razvojne projekte in doseči, da velika podjetja pri tem ne bodo diskriminirana.

Sledimo Evropi 

V Revozu, ki ga vodi Aleš Bratož, računajo na državno pomoč, ki jo potrebuje celotna slovenska avtomobilska industrija - torej proizvajalci avtov, sestavnih delov zanje in izdelovalci strojev za avtomobilsko industrijo. Pričakujejo, da bo država podprla vse ukrepe EU za spodbujanje te industrije in omogočila financiranje razvojnih projektov ter fleksibilni delovni čas.

Spodbujanje porabe 

Vladimir Gregor Bahč, TPV, meni, da bi morala država tudi spodbujati porabo, kar lahko naredi z davki.

Napovedi ukrepov

Minister Križanič: "Če bo treba, bomo dali." 

Na vprašanji, ali proizvajalci avtomobilov in sestavnih delov sodijo med panoge, ki jim je treba pomagati, in na kakšne ukrepe lahko računajo, nam je minister za finance Franci Križanič prek službe za stike z javnostmi odgovoril: "Podjetja iz avtomobilske industrije lahko kandidirajo za sredstva iz naslova državnih pomoči. Na ecofinu sem poudaril, da pričakujem, da bo Evropska investicijska banka investirala v razvoj novih ekološko sprejemljivejših in energetsko učinkovitejših avtomobilov. Ta razvoj bo zadeval celotno proizvodno verigo in tudi naš proizvodni grozd bo od tega imel določeno pomoč.

Če bodo na to pomoč vezana kakršnakoli sredstva, jih bo Slovenija zagotovila." Tako on kot minister za gospodarstvo Matej Lahovnik sta povedala, da znotraj vladne skupine pripravljajo ukrepe, kjer gre za celovit sveženj reševanja slovenskega gospodarstva v času krize. "Skupina ministrov, ki se ukvarja s krizo, v tem tednu ukrepe obravnava. Predvidoma bodo, po usklajevanju s socialnimi partnerji, predstavljeni sredi tega meseca, takrat vam bomo lahko tudi natančneje odgovorili na vaša vprašanja," je povedal Lahovnik. M.Be.

V Franciji tisoč državnih evrov za nakup novega avtomobila 

Tisoč evrov naj bi namenili vsakemu Francozu, ki bo stari avtomobil odpeljal na odpad in kupil novega. To naj bi bil predvidoma eden od ukrepov iz okoli 19 milijard evrov vrednega francoskega stimulacijskega svežnja za okrevanje gospodarstva, ki ga bo po napovedih danes predstavil francoski predsednik Nicolas Sarkozy. Sveženj bo predvidoma zajel vladne naložbe v infrastrukturo ter pomoč posamičnim panogam, ki najbolj občutijo posledice gospodarske krize - med njimi je poleg gradbeništva tudi avtomobilska industrija.

Kot je nakazal francoski premier Fillon, naj bi bile med ukrepi, posebej namenjenimi avtomobilski industriji oziroma njenim dobaviteljem, poleg nove spodbude v višini tisoč evrov za upokojitev starega in nakup novega avtomobila tudi naložbe v avtomobilsko industrijo, s katerimi bi vlada pripomogla k ustvarjanju pogojev za proizvodnjo hibridnih in električnih vozil.

Posebne ukrepe za pomoč domači avtomobilski industriji je sprejela tudi Nemčija, med njimi pa sta predvideni enoletna oprostitev plačila davka za nakup novih, okoljsko prijaznejših avtomobilov ter zvišanje amortizacijske stopnje za opremo s 1. januarjem 2009, kar zajema tudi avtomobile. A.K.

 

 

 
       
 
 
 
 
Vse novice iz skupine industrijske kovine:
 
 
     
 
 
 
( 2010-10-13 ) - Vir: Mineweb
 
 
 
 
 
 
 
( 2010-10-12 ) - Vir: Financial Times
 
 
 
 
 
 
 
( 2010-07-28 ) - Vir: Financial Express
 
 
 
 
 
 
 
( 2010-05-24 ) - Vir: Commodityonline
 
 
 
 
 
 
 
( 2010-03-15 ) - Vir: Commodityonline
 
 
 
 
 
 
 
( 2010-03-14 ) - Vir: Financial Times
 
 
 
 
 
 
 
( 2010-03-02 ) - Vir: Finance
 
 
 
 
 
 
 
( 2010-02-28 ) - Vir: Financial Times
 
 
 
 
 
 
 
( 2010-02-18 ) - Vir: The Seattle Times
 
 
 
 
 
 
 
( 2010-02-18 ) - Vir: Commodityonline
 
 
 
 
 
 
 
 
MAIL LISTA
 
 

Vpišite se v našo mail listo in obveščali vas bomo o dogodkih, zanimivostih, naložbah v delnice, sklade ter plemenite kovine.

Za vpis kliknite tukaj...

 
     
 
AKTUALNE CENE v U$D
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ANKETA
 
Ocenite vrednost zlata v $ do konca leta 2009
pod 500$
500$ - 600$
600$ - 700$
700$ - 800$
800$ - 900$
900$ - 1000$
nad 1000$


Rezultati
 
AKTUALNI DIAGRAMI
 
Zlato - zadnjih 24 ur v EUR
Zlato - zadnjih 24 ur v EUR

Srebro - zadnjih 24 ur v EUR
Srebro - zadnjih 24 ur v EUR

 
   
Surovine.si - Vaš svet surovin in energije
Impresum | 2008 © All rights reserved - www.surovine.si
Izdelava spletnih strani: Express Design
 
Surovine - svetovni megatrend